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2. Zug: 21$.31


Money Game

BLAU to play 31

gnubg164


2O ' ' '1X4X '3X ' '1X5O

2X ' ' ' '5O '3O ' ' '4X

user167

Position ID: 0HPkATDgc/ABMA Match ID: cIkFAAAAAAAA


# Ply Move Equity
1 R 24/20* +0,082
 
0,5150,1560,012-0,4850,1250,006 +0,067 +0,082
0,0020,0020,002-0,0020,0020,001 0,008 0,017
 
  Full cubeful rollout with var.redn.  
  1296 games, Mersenne Twister dice gen. with seed 1030848064 and quasi-random dice  
  Play: 2-ply cubeful prune [world class]  
  keep the first 0 0-ply moves and up to 12 more moves within equity 0,16  
  Skip pruning for 1-ply moves.  
  Cube: 2-ply cubeful prune [world class]  
  2 R 8/5 6/5 +0,010 ( -0,072)
 
0,5010,1500,008-0,4990,1520,007 +0,001 +0,010
0,0020,0020,000-0,0020,0020,000 0,004 0,011
 
  Full cubeful rollout with var.redn.  
  1296 games, Mersenne Twister dice gen. with seed 1030848064 and quasi-random dice  
  Play: 2-ply cubeful prune [world class]  
  keep the first 0 0-ply moves and up to 12 more moves within equity 0,16  
  Skip pruning for 1-ply moves.  
  Cube: 2-ply cubeful prune [world class]  
Rollout by Stick
Fazit: Es ist mit Abstand besser, mit 24/20* zu schlagen, als den 5-Punkt zu machen, denn wenn man nicht schlägt, macht der Gegner seinen 5-Punkt im Gegenzug fast automatisch. Durch den Hit ist er im Rennen erst einmal weit zurückgeschlagen.
Letzte Aktualisierung: 27. Februar 2008